הסודות לגידול ילדים שמחים ובטוחים

כשג'ון לנון היה בן חמש אמא שלו לימדה אותי שהמפתח לחיים טובים היא השמחה. בבית הספר שאלו אותו מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. "אני רוצה להיות שמח" הוא ענה להם. אמרו לו שלא הבין את המשימה. אז הוא ענה חזרה שהם לא הבינו את החיים.

אם תשאלו כל הורה מה הוא מאחל לילדו התשובה הראשונה בדרך כלל היא: שיהיה שמח או שתהיה מאושרת. זו משאלת הלב של כל ההורים אבל אנחנו יודעים שזה לא תמיד המצב. היום אנחנו כבר יודעים שניתן להגביר את רמת השמחה שלנו ושל ילדינו ואני אתן לכם כמה רעיונות איך להתחיל לעשות את זה כבר מעכשיו.

לא פעם הילדים שלנו מבטאים רגשות ומחשבות שליליים לגבי עצמם, לגבי הדימוי העצמי שלהם, הסביבה, חוויות שחוו. אנחנו כמובן רוצים לעודד את הילדים לחלוק את החוויות שלהם אבל יחד עם זה אנחנו רוצים לעזור להם לחשוב בצורה חיובית שתאפשר להם לראות את הטוב בדברים ולהגביר את שמחת החיים.

מחקרים מוכיחים כי כדי לשנות צורת החשיבה השלילית עלינו לחשוב שלוש מחשבות חיוביות על כל מחשבה שלילית. גם הילדים בהנחייתנו יכולים לעשות זאת. זה לא חייב להתרחש כשהילד נסער או הילדה מתרגשת ממשהו שקרה להם אבל כשהם נרגעים אנחנו יכולים להדריך אותם לעשות את הדברים הבאים:

  • נדריך אותם לדבר על שלושה דברים שהם אוהבים בעצמם- משהו חיצוני או פנימי, מראה או תכונות אופי. אנחנו גם יכולים להזכיר להם כדי לעשות את זה קל יותר
  • נבקש מהם לציין שלוש הצלחות שהיו להם בגן או בבית הספר, בחוג, עם חברים וחברות, במסגרת המשפחתי וכן הלאה.
  • דבר נוסף שאפשר לעשות הוא לדבר איתם על שלושה דברים שהם טובים בהם. נזכיר להם חוויות שבהם הם הצליחו ונעודד אותם להיזכר בהרגשה הטובה שלהם כשהם עוסקים בדברים שהם אוהבים ושהם טובים בהם.

ככל שהם ידברו יותר על דברים שהם טובים בהם, על חוויות חיוביות ועל הצלחות שלהם כך תגדל שמחת החיים של הילדים.

ואגב, הדבר נכון גם לנו ההורים. אם עצבנו אותנו, הכעיסו אותנו או פשוט יש לנו מן יום כזה… אם נעצור לרגע ונחשוב על כך נגלה שיש לנו את זכות הבחירה והיכולת לשלוט במחשבות שלנו וברגשות שלנו. נסו גם אתם את התרגיל של למנות שלושה דברים חיוביים ותראו כמה מהר אתם עוברים לרגשות של שמחה.

אינסה קליינמן, מומחית להעצמת ילדים ולבניית דימוי עצמי חיובי. מייסדת פרויקט "לחישות לילה להעצמת ילדים" טכניקה מהפכנית לגידול ילדים שמחים, בטוחים ו מצליחים.בשנה האחרונה סייעתי באמצעות "לחישות לילה להעצמת ילדים" לעשרות הורים לעזור לילדיהם להעצים את הדימוי העצמי, לשפר יכולת ריכוז והתארגנות, להיגמל מהרטבת לילה, להתגבר על פחדים שונים, להרגיע תוקפנות כלפי הסביבה, לשפר כישורים חברתיים ועוד.

לחצו כאן להאזנה להרצאה מרתקת על העצמת ילדים ודימוי עצמי מנצח.

טלפון ליצירת קשר: 054-4329712

אימייל: child.night.whispers@gmail.com

Open chat