כאבי גרון

במצבי גרון כואב, אדום ושורף אנו נתקלים בעיקר בחורף.

לרוב הגורם הוא ויראלי ולא חיידקי ולכן ברוב המקרים אין צורך באנטיביוטיקה.

ראשית יש לוודא האם המקור הוא אכן זיהום חיידקי, מכיוון שבמידה ולוקחים אנטיביוטיקה ללא סיבה גורמים לגוף ולמערכת החיסון להיחלש. מצב המחליש את הפלורה הטבעית שבגופינו (החיידקים הטובים והידידותיים) וגורם לחיידקים (הרעים) להיות עמידים יותר לטיפול אנטיביוטי בעתיד. את הטיפול הטבעי קל ליישם והוא נותן תחושת הקלה ושיפור משמעותיים.

חשוב לטפל מיד עם הופעת הסימנים הראשונים, להרבות בשתייה ותזונה מחממת לשתות תה עם דבש, לימון, ג'ינג'ר ושום. דבש ושום נחשבים ל"אנטיביוטיקה של הטבע".

לשתות תה מצמחים מרגיעים, מחממים ובעלי זיקה למערכת הנשימה: קמומיל, לואיזה, נענע, זוטא, מרווה, טימין, קינמון וסמבוק (שמכיל ויטמין C) להעשיר את התזונה בויטמין C שמחזק את מערכת החיסון ומצוי בהרבה פירות וירקות, בפלפל אדום, קיווי, מנגו, פירות-הדר, נבטים, עלים ירוקים ועוד. תזונה מחממת תתמוך ותחזק את הגוף: מרקים ותבשילים חמים המכילים ירקות, קטניות ודגנים מלאים. שום, ג'ינג'ר, קינמון וטימין ישתלבו הן בשתייה והן במאכלים.

לתבשילים ומרקים נוסיף שורש אסטרגלוס טחון, צמח מרפא הידוע ביכולותיו כמחזק מערכת חיסון ותחלואי חורף. ניתן להיעזר גם בכדורי אבץ או ויטמין C למציצה. לא יזיק גם לבוש חם וצעיף לצוואר.

ושנעבור את החורף בשלום !

Open chat