שמירה על העור בעונת החורף

נכתב ע" : עינב עוזיאל,נטורופתית, מטפלת בארומתרפיה, צמחי-מרפא, פרחי-באך ורפלקסולוגיה

מטפלת בקליניקה בקרית טבעון ורוקחת מוצרים טבעיים וטיפוליים 052-4328489
שמירה על העור בעונת החורף
בתקופת החורף העור הופך פגיע יותר, עקב שינויים במזג האויר ועקב היותו חשוף לקור ולרוח. ילדים ותינוקות חשופים ופגיעים יותר וישנם אמצעים טבעיים ופשוטים שבעזרתם נוכל להגן עליהם ועלינו.
שתייה מרובה חשובה גם בחורף, ניתן להכין משקה מחמם ומחזק מצמחים או מלימון, ג'ינג'ר ודבש וכך נרוויח פעמיים, גם נוזלים ולחות שיזינו את העור וגם חיזוק מערכת החיסון ע"י צמחים תומכים.
יש להמנע משימוש בסבונים ושמפו המכילים SLS ושאר חומרים המייבשים את העור ולהעדיף תכשירים טבעיים המכילים שמנים וצמחים ששומרים על העור ומזינים אותו.
מיד בתום הרחצה, כשהעור עדיין לח והנקבוביות פתוחות יש למרוח קרם גוף וקרם פנים, כך הספיגה על פני העור תהיה טובה יותר.
ניתן להשתמש בשמנים איכותיים מכבישה קרה כמו שמן שקדים, חוחובה, נבט חיטה וקוקוס. שמן קוקוס נפלא לכל הגוף ואפילו לשפתיים ולשיער. הוא עשיר בחומצות שומן חיוניות, ויטמינים ומינרלים. בחורף הוא מתקשה ומקבל צבע לבן ומרקם כשל חמאה ובקיץ הוא חוזר שוב למצב נוזלי של שמן בגוון צהבהב. כדאי לא להזניח את הקצוות: השפתיים וכפות הרגליים ולהעניק להם לחות יומיומית. אם נעשיר את הקרם בשמנים ארומתיים המחזקים את מערכת החיסון כמו לבנדר וארז נוכל להמנע ממחלות חורף. בזמן צינון ושיעול ניתן להוסיף שמן הדס לקרם פנים לקבלת אפקט ריפוי על מערכת הנשימה שיקל על שיעול והתקררות. שמנים אלה עדינים גם לילדים ותינוקות.
כמו כן, נכון תמיד להקפיד על תזונה בריאה ומזינה ועל חימום וכיסוי הגוף.
בברכת חורף בריא ושמח ! עינב עוזיאל – נטורופתית
052-4328489
הכותבת הינה נטורופתית, מטפלת בארומתרפיה, צמחי-מרפא, פרחי-באך ורפלקסולוגיה
מטפלת בקליניקה בקרית טבעון ורוקחת מוצרים טבעיים וטיפוליים
Open chat